333.

Jag jobbade på alla hjärtans dag. Klockan ringde kvart i sju, när kille fortfarande var full och bara kunde förmå sig själv att öppna ena ögat. Men vi önskade trots allt varandra en glad alla hjärtans dag med hesa trötta morgonröster. Kille somnade snabbt om och innan jag försvann lämnade jag en liten kärlekskub vid sidan om hans huvudkudde där jag på på olika sätt uttryckte hur mycket han betydde för mig.

Jag längtade efter honom hela dagen sen. När jag kom hem igen hade jag med mig röda hjärtformade biskvier i väskan, men som jag helt och hållet glömde bort när kille dök upp i dörren. Han såg annorlunda ut. Han hade inte kvar sitt halvlånga hår, istället hade han en kort pojkaktig frisyr. Grattis på alla hjärtans dag! Sa han och slog ut med armarna. Jag skrattade och kastade mig om hans hals. Han var fantastiskt snygg och jag blev nästan lite blyg, och som nykär igen. Jag har tjatat länge om att hans hår börjar bli lite för långt, halvt på skoj, halvt på allvar. Och nu har han alltså gått och klippt av sig det helt och hållet. Hurrey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0