356.

Kille var skitfull när han kom hem igår. Hans tunga korvade sig i mun och hans ögon tittade inåt, på något som upptog hela hans person. Hans ansikte var slakt och hans armar hängde långa och trötta som på en orangutang. Jag orkade inte titta på honom. Jag öppnade dörren och sen gick jag och la mig igen. Kille låste dörren, pissade och klädde av sig för att sedan följa efter mig.
- Baby, förlåt pep han. Jag vet att jag är för full igen. Jag vet att jag är världens sämsta kille.
Jag orkar fortfarande inte titta på honom. Japp! nickar jag bara. Det är du.  Jag är hård och trött, han har väckt mig flera gånger inatt med sms om amelie montmatre och sluddriga samtal om ingenting alls egentligen.
-
Men du ska veta att du är världens bästa tjej, säger han och drar mig intill sig. Jag har världens bästa tjej, jag har verkligen det, fortsätter han mumla vidare med sig själv och kramar mig hårdare.

Jag orkar inte prata. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag älskar honom. Det finns inte ens chans att jag lämnar honom de kommande tusen dagarna, för att inte säga månaderna. Jag älskar honom för mycket. Det lyser i mina ögon och jag kan inte använda det som ett hot längre. Han ser att jag ljuger, och vi somnar snabbt i varandras armar sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0