442.

Killes föräldrar är här i helgen. Igår sågs vi för andra gången. Det var ett halvår sen sist. De var sig lika. Men ändå inte. Första gången vi sågs var jag så uppe i Kille att det inte riktigt fanns rum i mig för att omfamna dom också. Jag var så helvetiskt jävla förälskad att jag inte kunde se någonting annat än Killes alla underbara egenskaper och färdigheter. Killes mamma skrattar till exempel visst mycket! Och hon är lätt och ungdomlig i korta jeanskjolar med leggings undertill. Hon påminner inte alls om min egen mysmamma som bara pratar barn, och jobb, och nybakta bullar. Killes mamma har starka åsikter och bubbliga känslor. Och jag tycker om det!

Hans far då? Fortfarande ett huvud kortare än mig. Pratar inte i onödan. Tycker inte om när kille beställer in öl och pikar honom för det. Killes pappa är stolt och rakryggad av gammal kristen moral. Jag vet att det irriterar Kille och att han ibland beställer in en öl extra bara för att provocera honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0