62.

Min kille ska åka till Göteborg. Han ska på festival. Han är trött på att jobba, säger han. Jag orkar inte jobba en dag till, säger han varje dag.
Jag vill krypa ut ur min egen kropp. Jag är så trött,
suckar han.
Och jag förstår, för jag känner samma sak. Ofta.
Så min kille åker på festival. Själv. Visst, han känner en och annan som ska dit. Men till Göteborg åker han själv. Jag frågar om han inte tycker att det är tråkigt att se alla konserter på egen hand? Men det tycker han inte. Han säger att han mest är orolig för att han inte kommer att ha någon att dricka bärs med däremellan.

Och det sticker i mig förstås. Ja, det svartnar framför mina ögon. Du brukar ju alltid hitta någon att dricka bärs med, iallafall efter du har fått i dig några, säger jag kallt. Men det bryr han sig inte om. Han skrattar lätt och säger: Det har du rätt i. Det löser sig! tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0