130.

Han: Vad är det?
(tystnad)
Han: Snälla Ariel, du kan väl säga vad det är. Jag tycker om dig så mycket. Jag är så kär i dig. Vad är det? Säg nu? Snälla?
(tystnad)
Han: Du tittar inte ens på mig ... titta på mig ... titta på mig ...
Jag: Jag tror inte på dig längre ...
Han: Vad menar du? Vad tror du inte på?
Jag: Jag tror inte på dig när du säger att du ska sluta dricka. Jag tror inte att du kan. Jag tror inte att du vill. För jag vet inte om du vet hur man har roligt utan.
(tystnad)
Han: Men jag vill. För din skull vill jag. Nu har jag en anledning. Ariel, du får mig att vilja bli en bättre människa ...
Jag: Jag vill att du ska vilja för din egen skull. Inte för min skull. För din egen. För att Du vill.
Han: Fast jag vill göra det för din skull Ariel. Jag vill göra det för oss. Jag vill inte förlora dig. Jag vill satsa på oss. Okej?
Jag: Mm ...
Han: Jag vill inte förlora dig. Jag vill inte det. Jag ska skärpa mig.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Kanhända om du har tur så har din kille "bara" det som kallas riskbruk av alkohol. Dvs att han dricker alldeles för mycket, men inte utvecklat ett beroende ännu. Då är chansen stor att han kan lyckas dra ner på sitt drickande utan att behöva sluta helt. Men för långt riskbruk blir alltid ett beroende till slut vilket innebär totalstopp om livet ska bli okej fö dig och för honom.

På de flesta ställen i Sverige kan man ringa till sjukvården och få reda på vad det finns för hjälp att få. Du kan ju börja med att ringa själv och höra dig för...

Du skriver fantastiskt vackert och det var en upplevelse att "trilla" in i din blogg!!

Lycka till!!

2008-09-10 @ 15:47:56
Postat av: Ariel

Tack för att du tog dig tid till att båda läsa och lämna en liten kommentar. Det värmde. Jag ska ta det där samtalet en dag. Jag hoppas du har rätt angående riskbruket.

2008-09-10 @ 16:12:33
URL: http://hanmedstorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0