465.

Jag vaknade inatt och hade ont i nedre delen av ryggen, eller om det var i magen. Eller om det var en äggstock som skrek. Det var en smärta som jag inte kunde sätta fingret på. Den strålade ut i ryggen i vilket fall och skrämde mig lite grann. Jag rullade runt i sängen, ajjade och åhade.

Kille vaknade förstås. Han slog sina armar om mig och jag fick vara lilla sked. Han smekte mitt hår och masserade min nacke och sa att om jag fick för ont skulle vi ta en taxi till sjukhuset med en gång. Om jag somnar, väck mig, så åker vi, sa han. Min fina kille. Och jag svalde en alvedon och viskade: Det är så skönt att vara två. Stackars alla de som vaknar upp själva i sina sängar och har ont. Vem ska de prata med? Och kille hade sin hand på min höft, pussade mitt öra och sa att jag inte skulle tänka på det nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0