473.

Nu är sommaren här på riktigt. Den knackade på dörren igår och gjorde mina kinder röda. Nu går jag bara i blommiga klänningar och tygskorna med hål i. Det känns fint, men lite rastlöst. Jag vill springa snabbt och känna hur sommaren åtrår mig. Slår mig över kinden och säger åt mig att leva. Men sommaren är trög och såsig och jag raglar runt i stan utan vare sig mål eller mening.

Jag försöker sammanfatta våren. Jag minns hur jag försökte vänja mig vid Stockholm igen. Jag minns att det var svårt, men att det ändå gick mycket lättare med kille vid min sida. Jag behövde inte bo hemma hos mina föräldrar, bara om jag verkligen ville. Jag fick ett jobb som jag verkligen trivdes med. Kille praktiserade. Och vi försökte hitta en vardag, ett sätt att koppla av i vår tvåsamhet utan att äta upp varandra. Utan att: jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig! hela tiden.
I april flyttade vi ihop på riktigt. Kille firade genom att röka på balkongen och jag köpte oss varsin kaffekopp. Han tog den rödrandiga och jag den blåprickiga. Kille började dricka mindre. Tre mellanöl max mitt i veckan, bestämde han. Killes föräldrar kom på besök och vi satt hundvakt en hel del. Våren var spännande. Jag tror att jag växte flera centimeter.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nu har jag nästan läst igenom hela din blogg för det är så jävla fint!!!<3 Börjar fan nästan gråta.

2009-07-02 @ 23:46:17
URL: http://whazza.blogg.se/
Postat av: Ariel

På riktigt? Oj. Tack.

2009-07-04 @ 23:33:02
URL: http://hanmedstorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0