380.


Hej babe!

Kille låter glad. Uppåt. Alert.

Heej.

Jag låter trött. Liten. Utmattad.

Är det så illa? Säger kille och lägger på den där mjuka rösten som jag tycker så mycket om eftersom den är alldeles ofarlig.

Jag nickar stumt i luren.

Kommer du ihåg när du sa att du verkligen behövde ha något att se fram emot? Jag har fått tillbaka niotusen på skatten, meddelar han stolt. Och efter midsommar tar du och jag på en sista minuten någonstans.

Jag tystnar. Jag frågar mig själv om jag kan vänta så länge och vad man egentligen hinner göra på en vecka?

Men jag ler. Jag suger på det han har sagt. Och jag vill krama det varma i hans röst. Jag vill lägga armarna om det stolta i hans bröst. Jag vill älska honom för resten av livet för att han verkligen försöker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0